Wikia

Plo Koon was één van de belangrijke Jedi Masters en Jedi High Council leden tijdens het laatste decennium van
PloKoon1
de Galactic Republic.

Plo KoonEdit

BiografieEdit

BewerkenEdit

Clone WarsBewerkenEdit

Toen de Jedi op de hoogte werden gebracht van Boba Fetts vendetta tegen Mace Windu, nam Plo Koon de verantwoordelijkheid op zich om samen met Ahsoka de missie af te handelen terwijl Mace en Anakin herstelden van hun verwondingen. Dankzij een trip naar de onderwereld op Coruscant, kwamen Plo en Ahsoka te weten dat Aura Sing en Boba Fett zich op Florrum bevonden. Op Florrum werd Plo Koon niet gehinderd door Hondo Ohnaka die geen deel wou uitmaken van Aurra's plannen. In de confrontatie met Aura Sing en Boba Fett kon Sing uiteindelijk ontsnappen maar kon Plo Boba grijpen met een Force greep. Hondo raadde Boba aan om aan Plo te vertellen waar de gegijzelde Officers zich bevonden. Door deze informatie kon Ahsoka Tano de Slave I en de gegijzelden localiseren.

Order 66Bewerken
Plo koon death
Edit

Plo Koon in zijn StarfighterIn de laatste fase van de Galactic Republic werd Plo Koon ingeschakeld in de OuterRim Sieges . Daar patrouillerde Koon met zijn Starfighter totdat Order 66 werd gegeven en Plo Koon door Captain Jag werd vernietigd. Sate Pestage vervolledigde het overlijdingsdocument.